Po úspešnej exkurzii v Poľsku, sme sa v tomto školskom roku odhodlali ísť ešte ďalej, a tak sme sa  spolu s naším výberom žiakov z ôsmeho a deviateho ročníka vybrali až do ďalekého Spojeného kráľovstva. Termín nám sadol presne na Európsky deň jazykov, ktorý sa oslavuje každý rok 26. septembra.

Autobusom sme vyrazili v nedeľu 24.9. a ďalšie ráno sme vystúpili na našej prvej zastávke v Bruseli. Mesto nás privítalo krásnym počasím. Program sme mali naozaj pestrý, žiaci sa prešli v budove Európskeho parlamentu a od našej slovenskej zástupkyne v ňom sme sa dozvedeli, aké sú úlohy EÚ. Navštívili sme Parlamentarium – interaktívnu výstavu o vzniku a poslaní EÚ. Okrem toho sme si pozreli aj historické centrum Bruselu s hlavným námestím, nemohli sme vynechať ani ikonickú postavičku Manneken Pis aj s jeho dievčenským náprotivkom. Večer sme sa presunuli autobusom na náš prvý nocľah v Dunquerke.

Na druhý deň skoro ráno nás už čakala plavba kompou k pobrežiu Anglicka. Ráno nám adrenalín zvýšila očakávaná pasová kontrola, ale všetko sme zvládli a čakali, kedy už uvidíme náš cieľ, mestečko Dover. Po príchode sme mali na programe prehliadku hradu, podzemných tunelov, kde sme sa dozvedeli, ako efektívne sa využívali počas druhej svetovej vojny a ako je história Doveru spojená s Dunquerke. Prehliadka bolo o to zaujímavejšia, že interaktívnym spôsobom približuje najdôležitejšie momenty tohto krásneho miesta. Podvečer nás autobus priviezol na naše ubytovanie v Londýne.

Tretí deň sme pred sebou mali veľmi poetický program. Presunuli sme sa najprv do rodiska významného anglického spisovateľa W. Shakespeara v Stratford upon Avon. Prechádzali sme sa uličkami mestečka, ktoré bolo ako vystrihnuté z filmu, navštívili sídla, ktoré sú so životom tohto rodáka úzko späté, ale aj rodisko jeho manželky Ann Hathaway, ktorá ho v tvorbe inšpirovala. Poobede sme mali pred sebou ešte jednu dôležitú zastávku – dobre známe univerzitné mesto Oxford. Vedení našimi dvoma zábavnými sprievodcami, sme sa dozvedeli veľa zaujímavých príhod z histórie a nahliadli sme pod pokrievku každodenného života študentov v tomto kráskom meste. Unavení a plní dojmov sme sa opäť vrátili do hotela, aby sme načerpali energiu pred najvyčerpávajúcejšou časťou nášho výletu – pred návštevou samotného Londýna.

Ráno sme dobre naladení začínali prehliadku doslova od nuly – presnejšie na nultom poludníku v Greenwich. Po krátkej návšteve Národného námorníckeho múzea sme sa doplavili loďou pod Big Ben, odkiaľ sme peši navštívili najdôležitejšie pamiatky Londýna – od Buckinghamského paláca po Tower Bridge. Niektoré z nich sme síce videli len po ceste, spomienka a pocity z prechádzky popri nich však budú určite silné. Unavení a uchodení sme opät nasadli na loď a previezli sa k O2 aréne, kde nás už čakal náš autobus, ktorý nás mal bezpečne priviezť späť domov.

Celkovo sme nachodili 45 km, ale určite to stálo za to a veríme, že žiaci si okrem suvenírov odniesli aj nezabudnuteľné zážitky.

Z reakcií žiakov vyberáme:

Bola som nadšená z možnosti vstúpiť do európskeho parlament v Bruseli.

Tento výlet som si veľmi užil.

Skvelý bol trajekt, ktorým sme išli z Francúzska do Anglicka a naspäť.

Veľmi sa mi páčilo mesto Dover – hlavne podzemné tunely z druhej svetovej vojny.

Páčil sa mi Oxford a náš sprievodca. Je to pekné mesto a točil sa tam Harry Potter.

Cesta v autobuse bola zaujímavá, chcel by som ísť na takýto výlet znovu.

Veľmi sa mi páčila cesta cez Severné more trajektom a na rieke Temža.

V Londýne sa mi najviac páčil park, cez ktorý sme išli ku Buckinghamskému palácu.

Na výlete sa mi najviac páčilo mesto Oxford a univerzity, ktoré sa v ňom nachádzajú. Páčil sa mi aj Brusel s nádhernými budovami a sochami.

Náš sprievodca v Oxforde bol veľmi sympatický a vtipný. Rád by som išiel do Anglicka znova.